דילוג לתוכן הראשי

מחשבות שמובילות לדימוי עצמי נמוך שמוביל לביטחון עצמי נמוך וכיצד לשנות אותם





אם אתם סובלים מביטחון עצמי נמוך כניאה אתם בהלך רוח שלילי שמשפיע על הדרך שבו אתם חושבים על עצמכם וסופו של דבר הערכה עצמית נמוכה
הלכי רוח שליליים יוצרים תחושה של מילכוד וחוסר תקווה
הינה כמה דוגמאות להלכי רוח שליליים שיכולים להוביל לביטחון עצמי נמוך:

"אני אף פעם לא ישיג את זה"
תשובה מהסוג הזה תמנע ממך לנסות שוב או אפילו לנסות משהו חדש בפעם הראשונה גורם לך לוותר מראש

"אף אחד לא מבין איך אני מרגיש"
כאשר אתה חסר ביטחון עצמי אתה עשוי להרגיש שאף אחד לא יודע איך אתה מרגיש

"אני חסר תועלת לחלוטין"
כאשר אתה חסר ביטחון אתה יכול להרגיש כאילו אין לך שום דבר לתרום בין אם זה למקום העבודה שלך מערכות יחסים עם אנשים אחרים או קשר עם בחורה\בחור

"אני כישלון מוחלט"
מחשבה שלילית אף אחד לא נכשל בכל דבר אבל עם ביטחון עצמי נמוך זה בטח מרגיש כמו מישהו שניסה וניכשל גם אם זה לא נכון

 "אני לא יכול לעשות את זה"
במקום להשוות את עצמך למשהו אחר שלדעתך יותר מוצלח ממך תתרכז בעצמך כל בן אדם הוא שונה תתרכז בעצמך איך אתה רוצה שהחיים שלך יראו אתה דומה לעצמך בלבד אתה יכול לעשות כל מה שתרצה הכל בראש תאמין שאתה יכול ותבצע פעולות מעשיות להשגת כל דבר בחיים שאתה שואף אליו    

דימוי עצמי 
על מנת להתגבר על הלכי רוח ההרסניים הללו שמובילים לאמון נמוך בעצמך אתה צריך לשים לב לדיבור העצמי השלילי שלך אני מתכוון מה אתה אומר לעצמך ולשנות אותו לחיובי לדוגמא במקום להגיד לעצמך אני אף פעם לא יקבל את זה אתה יכול לחשוב בצורה חיובית יותר למשל אתה יכול לאמור לעצמך יש לי בעיה עם זה אך אם אני אקבל את העזרה הנכונה אני יודע שאני יוכל להצליח ולהשיג את זה

במקום להגיד אני לא יכול לעשות את זה הגד לעצמך אני אשמח לעשות את זה אתה יכול לעשות כל דבר רק אם תירצה כוחמ הרצון אם תגדיר יעדים יהיה לך אמונה בעצמך ותפעל בצורה מעשית להשיג אותו